דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי סיעוד לניצולי שואה לפי חוק סיעוד 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2502 פעמים ]

הזקנה אף פעם אינה קלה. קוראים לה גיל הזהב, אולם בעידן המקדש את הנעורים, הזקנה מורחקת מן השיח הציבורי ומחיי היום-יום. לבעיה זו ניתן להוסיף בישראל גם סוגיה נוספת: עם חלוף השנים מאז מלחמת העולם השנייה יותר ויותר ניצולים מגיעים לשלב בחייהם בו הם זקוקים לתמיכה של שירותי סיעוד. פציעות ישנות, צלקות נפשיות, רגשות שהודחקו זה עשרות שנים צפים ועולים לפני השטח, ומותירים את הניצולים לחסדי משפחותיהם ולחסדי המדינה.

במקרים רבים, זכאים ניצולי שואה קשישים לרנטות ולתשלומים שונים ממדינות מוצאם. שילומים אלה נועדו לעזור לניצולים בשיקום חייהם, בעקבות החוויות אותן נאלצו לחוות על בשרם, וכן על מנת לאפשר להם לזכות לסיוע רפואי וכלכלי, בעקבות הנזקים שנגרמו להם בשואה. לשילומים אלה, עם הגיע הניצולים לגיל השלישי, מצטרפים גם תשלומי הביטוח הלאומי והסיוע המגיע להם לפי חוק סיעוד בישראל. יש להבין כי מדובר בשני תשלומים שאינם קשורים בהכרח זה בזה, או משפיעים האחד על השני.

מי רשאי לקבל דמי סיעוד?

לפי חוק הסיעוד בישראל, רשאים לקבל דמי סיעוד למימון שירותי סיעוד אזרחי ישראל, בגילאי 67 לגברים ו- 64 לנשים – ובתנאי שהם גרים בביתם או בדיור מוגן וזקוקים לסיוע כדי לבצע את פעולות היומיום, כגון רחצה, כביסה, התלבשות ואכילה, או כדי למנוע מהם להזיק לעצמם, כגון מקרים של קשישים הסובלים מדמנציה.

על הטיפול בחוק אמונים משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי וכן משרד העבודה והרווחה. את הבקשה לקבלת שירותי סיעוד רשאים להגיש המטופל הסיעודי, בני משפחתו או באי כוחם. לאחר קבלתה, נבחנת כל בקשה כדי לקבוע את מידת הסיעודיות של הקשיש או הנכה. כאשר הצורך בשירותי הסיעוד הוא זמני, כגון לאחר פציעה, ניתוח או מחלה חולפת, גם הזכאות לסיעוד הינה זמנית.
 
קשישים המקבלים גמלת סיעוד יזכו למטפל או למטפלת, אשר יסייעו להם בביצוע המטלות הדרושות לרווחתם ולבריאותם. היקף הקצבה נקבע בהתאם לדרגות המוגדרות בחוק הסיעוד ונבחנות על ידי נציגים מטעם הביטוח הלאומי.

שירותי סיעוד בדרגה א – עזרה בהיקף של 9.75 שעות בשבוע
שירותי סיעוד בדרגה ב– עזרה בהיקף של 16 שעות בשבוע
שירותי סיעוד בדרגה ג – עזרה בהיקף של 18 שעות בשבוע.

שירותי הסיעוד מסופקים על ידי חברות סיעוד וארגונים אשר עובדים בהיקף שקבע המוסד לביטוח לאומי ובשיתוף פעולה עימו. עלות הטיפולים במסגרת חוק הסיעוד הינה מכיס המדינה, אשר גם משלמת לחברות הסיעוד את שכרן ולא מכיסו של המטופל הסיעודי או של בני משפחתו. לשירותים אלה, אשר להם זכאי כל אזרח סיעודי, ניתן להוסיף שירותי סיעוד נוספים בתשלום. כמו כן, ניתן שעות טיפול בביקור במרכז יום לקשיש, או במוצרים חיוניים כגון: מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה ושירותי מכבסה.

בכל שאלה או צורך בהבהרה, ניתן להתייעץ בחברת סיעוד מוכרת, ללמוד עוד באתר הביטוח הלאומי או להיעזר בעזרתם של הארגונים השונים העוסקים בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב